‘Hoe is het nu met jullie?’
In mijn werk als financieel adviseur bij de Rabobank waren de thema’s gezin, wonen en werk altijd standaard onderdeel van de inventarisatie. Het valt me op dat in mijn huidige werk als coach bij verlies en rouw de gesprekken vaak gaan over deze thema’s.
Aan het begin van een adviesgesprek stelde ik de vraag: ‘Hoe is het nu met jullie?’ Daar kwamen vaak indringende reacties op.
Ik bediende namelijk klanten die naar aanleiding van een relatiebreuk een nieuwe woning wilden financieren. In mijn Rabobankperiode had ik een aantal uur per hypotheekdossier. Het liefst ging ik meer de diepte in, maar daar was geen tijd voor. Het beetje extra tijd wat ik voor mijn klanten nam werd wel extra gewaardeerd, zo bleek uit de evaluaties achteraf.
Nu bepaal ik zelf hoeveel tijd ik voor een klant beschikbaar stel. Dat wil niet zeggen dat ik altijd meer tijd neem voor een hulpvraag. Een coaching traject kan ook kortlopend zijn. Maar de thema’s zijn vrijwel hetzelfde als tijdens de inventarisatie in mijn periode als financieel adviseur bij de Rabobank.
Ik heb mijn dienstverband van 15 jaar als zeer prettig ervaren. Ik zie veel van mijn collega’s van de Rabobank uitvliegen. ‘Hoe is het nu met jullie?’
📸: Dank je wel Bas Zwerver voor de foto van maart 2015
Mijn dienstverband bij Rabobank
26 apr 2023

Groetjes,
Leonie